2011 bestod verksamheten nästan uteslutande av olika projekt kopplade till reklam och i företaget fanns då tre anställda.
Fyra år senare ändrades ägarkonstellationen, in kom Jonny Johansson som ny delägare och nu har företaget, förutom att man anställt ytterligare sex personer, plockat in event som en stor och viktig del i produktkatalogen.
– Vi är med och bygger upp olika festivaler. Motala stadsfestival och EM-festen på Stora torget är, för att ta några exempel, evenemang där vi finns med, säger Jonny och berättar om företagets andra arbetsfält som hittas inom film, hemsidor och sociala medier.
Formgivning, originalarbeten och tryckprocesser är andra sektorer som Play erbjuder sina kunder och genom att ha utökat på personalsidan har också kompetensen inom bolagets väggar förstärkts.
Nyligen flyttade man in i nyrenoverade lokaler på Bispmotalagatan och fick då tillgång till ungefär dubbelt så stora ytor som tidigare.
– Det är helt perfekta utrymmen för oss, högt till tak och ljusa färger. Det känns som en riktig byrå när man kommer in, säger Jonny Johansson.
I källaren ska man inreda en film- och fotostudio i källaren vilket ligger helt i linje med de satsningar som görs inom dessa områden.
– Vi växer så att det knakar, både vad gäller omsättning och antal kunder som vi arbetar tillsammans med. För att säkerställa en fortsatt hög kvalité i det vi gör kommer vi troligtvis att nyanställa framöver, men hur många vet vi inte, säger delägaren Niklas Karlsson.