– Det är inte så dramatiskt som det ser ut. Vi har ambition att bygga en kedja och förhandlar om att etablera oss på fler ställen. Så vi diskuterar en organisation med franchiseavtal. Grunden för en eventuell försäljning är i så fall franchise, säger Eddy Fransson, en av tre delägare.
Örebroföretaget Nordic Amusement Group sysslar med att leverera utrustning till eventanläggningar både i Sverige och internationellt.
Vilka platser man vill etablera sig på vill han inte säga, men avslöjar att en av dem är en ort i Östergötland.
– Att vi lagt ut Main Event till försäljning är mer ett test på marknaden. Det är inte säkert att vi säljer. Det handlar om vår strategi hur vi ska vi fortsätta bygga den här kedjan, säger Eddy Fransson.
På grund av det skakiga världsläget är det arbetet vilande. Man vet inte hur byggkostnader utvecklas, och framför allt hur folks beteende ändras.
– Hur påverkar ränteläget och elpriserna folks benägenhet att gå ut och äta och dricka, frågar han sig.
Eddy Fransson säger att företaget räknat med ett minusresultat för Main Event det första året på grund av uppstartskostnader, men att det nu lutar mot nollresultat.
– Vi hade hoppats att vardagarna skulle inbringa lite mer, men å andra sidan har helgerna gått väldigt bra, säger han.
Han är nöjd med mottagandet hos Mjölbyborna, men är bekymrad över det rykte som spridits om att företaget fått hyreslättnader från Galleriabolaget.
– Det stämmer inte. Vi har betalat full hyra.