Långa väntetider och trångt om utrymme i bilen är några av klagomålen som återkommer.
Yvonne Svalin, arbetar på Region Östergötland och är också fritidspolitiker för KD. Hon har haft färdtjänst i cirka fyra år.
En stor förmån, men också en som är förenat med viss frustration, tycker hon.
Att vara beroende av färdtjänst är att aldrig riktigt kunna planera. Väntetiderna kan bli långa för den som ska åka. Det gör också att andra tvingas vänta på den som är försenad.
Yvonne Svalin är nämndeman och berättar att rättegångar har fått vänta in hennes ankomst innan de har kunnat komma igång.
Men hon tycker inte att någon skugga ska falla på förarna.
– De gör allt de kan och de är väldigt hjälpsamma. Visst finns det de som inte klarar språket, ganska många faktiskt, men det brukar gå bra och vi försöker så gott vi kan att förstå varandra.
Sjuka förare eller bilar som gått sönder är orsaker som återkommer. Det gör att bilarna måste "packas". Nu sitter kunderna allt som oftast tre i baksätet. Vilket gör det svårt för den som sitter i mitten att ta sig ur.
– Vi har ju förmånen för att vi är funktionshindrade och det är inte så lätt att klättra över andra passagerare, säger hon lite torrt.
Hur tycker du det ska vara?
– Skrota den centrala beställningscentralen. Jag borde kunna ringa efter en vanlig taxi och upplysa om att jag har färdtjänst. Det vore det enklaste för alla.