Trucken streetfood har haft två matvagnar på rull i Linköping med omnejd sedan bolaget bildades.
Konceptet byggde på att vara närvarande med snabbmat vid mässor, stadsfester, företagsevent och liknande.
En annan marknad som företaget riktade in sig på var Linköpings universitet som, liksom övriga intäkter, mer eller mindre försvann i samband med utbrottet av covid-19.
– När aktiviteterna vid universitetet pausades och studenterna började plugga hemifrån var det som att dra undan en del av mattan, säger konkursförvaltaren, advokat Magnus Nedstrand som ändå är optimistisk och tror att bolaget går att sälja vidare.
– Jag har kontakt med några intressenter och utesluter inte en relativt snabb lösning.
– Ljuset håller på att återvända så sakteliga. Det behöver inte dröja särskilt länge innan det lossnar igen.
Joachim Arvidsson lyfter också fram att alla inställda arrangemang fick företaget att blöda ekonomiskt.
– Allting försvann på nolltid. Vi hade mängder med planerade jobb under 2020 som bara blåste iväg. Där tappade vi miljonbelopp, säger han och fortsätter:
– Vi kämpade hårt en längre tid, men till slut gick det inte.
Arvidsson funderar lite kring framtiden och utesluter inte en comeback med rullande matvagnar:
– När pandemin släpper sitt grepp kommer efterfrågan på den typen av mat att vara stor.
– Känslan just nu är att jag vill vara med på banan då det händer.