Hjärta till Hjärta finns med fyra butiker i Östergötland, Linköping, Motala, Mjölby och Kisa med huvudkontoret förlagt till Linköping.
När covid-19 slog till med full kraft i mars förlorade man omkring 60 procent av sina intäkter, ett tapp som på allvar hotade organisationens existens.
Verksamheten överlevde dock tack vare statens räddningspaket, privata gåvor, permitteringar och hyresreduceringar och nu tar man ett nytt kliv för att bygga en ännu starkare grund att stå på.
Sedan några dagar tillbaka driver man nämligen en webbutik dit enheterna i Linköping och Mjölby är knutna.
– Målet är att koppla på även Motala och Kisa så småningom, säger projektledaren Mattias Lindsmyr.
Butikschefen Sussie Helmersson uppger att man för tillfället saluför cirka 80 olika varor av det totala utbudet på nätet, men att sortimentet successivt kommer att öka.
– Det är en mix av det som finns i de fysiska butikerna. Till exempel möbler, mattor och leksaker, säger hon.
Mikael Joumé, direktor för Hjärta till Hjärta, förklarar att organisationen till viss del återhämtat sig från den tuffa våren då försäljningssiffrorna störtdök.
– Sommaren och tiden därefter var riktigt okej för vår del. Och även nu, när situationen med covid-19 på nytt har förvärrats, är känslan relativt bra. Nedgången för oss har i alla fall inte nått de nivåer som var före sommaren.