Det visar årets attitydundersökning som marknadsundersökningsföretaget CMA utfört på kommunens uppdrag.
94 procent känner till sloganen, två av fem känner till den mycket bra och tre av fem anser att den ger en bra bild av Linköping.
Hälften av de intervjuade personerna tycker också att Linköping är en attraktiv besöksstad. Undersökningar har också visat att antalet gästnätter i Linköping ökat starkt de senaste åren.
– Detta är en mycket glädjande förändring. Det tyder på att man inte bara tycker att Linköping är bra för egen del, utan också något man står för utåt, säger Jörgen Nilsson, turismchef i Linköping, i ett pressmeddelande.
När de intervjuade fick tycka till fritt om sin stad var cykelstad, bra stad att bo i, både storstad och småstad, trevlig stad, flyg och framåtanda vanligt förekommande. Somliga tycker dock att staden är för avlång, för platt och att stadskärnan är för liten.
Undersökningens syfte är att ta reda på attityder och kännedom om Linköpings kommun bland boende i kommunen. 502 personer i åldrarna 17–75 år har intervjuats per telefon.