Årets attitydundersökning där 500 personer svarat på frågor om hur man ser på sin hemstad avslöjar att åtta av tio Linköpingsbor anser att kommunen är en bra plats att bo på.
Nio av tio anser också att Linköping är en attraktiv studentstad.
Saab och flygteknik pekas ut som ett draglok för utbildning, utveckling och näringsliv.
Universitetet och Linköpings HC är också starka varumärken för kommunen, tycker invånarna.
De områden som folk tänker minst på när Linköping nämns är tillväxt och bostäder, industri och cykelstad.
Ikano och shopping hamnar också långt ned på listan över vad folk associerar med när Linköping kommer på tal.
Katrin Englund, kommunstrateg, är nöjd med resultatet.
– Linköpingsbornas attityd gentemot sin hemstad blir bara bättre och bättre och vi får genom undersökningen ett bra verktyg att arbeta vidare med.
2002 genomfördes den första attitydundersökningen i Linköping och sedan dess har devisen "Linköping - där idéer blir verklighet" fått ett allt starkare fäste.
– Det här är ingen tävling på något sätt. Vi jämför oss inte med andra städer. Det handlar istället om att undersöka den bild som våra invånare har av den egna kommunen och vilka områden där vi kan förbättra oss, menar Katrin Englund.
Vi ställde frågan till några personer på stan, "Vad är bäst och sämst med Linköping".
Klicka på bilderna för att läsa svaren.