Krogbesöket ska bli enklare

Lokalt skräddarsydda erbjudanden och riktade nyheter ska göra det lättare för gästerna att förbereda krogbesöket. Nu testar kedjan Harrys en ny app i Linköping.

Foto: Arkivbild: TT

Linköping2016-02-24 13:44

Den populära krogkedjan Harrys finns i dag på närmre 40 orter i Sverige. Nu lanseras appen Harrys Vänner, där kunderna lättare ska få ta del av lokala erbjudanden. Den digitala satsningen innehåller lokalt skräddarsydda erbjudanden och nyheter från gästens favoritkrog.

– Det viktiga för oss är den lokala relationen med gästen. Därför har alla lokala krögare sina egna erbjudanden, medan vissa erbjudanden är rikstäckande, säger Gustav Löfving, marknadschef på Harrys Pubar AB.

En av de första att lansera Harrys Vänner är Harrys i Linköping. Markus Martinsson är restaurangchef och han är positiv till initiativet.

­– Appen kommer att bli ett väldigt användbart alternativ. Vi har en bred publik och med appen blir det lättare att kategorisera våra gäster och att nå ut till en specifik målgrupp. Om vi exempelvis har en DJ som spelar på en krog så vill vi gärna att rätt målgrupp får ta del av den informationen, säger Markus Martinsson.

Appen pilotkörs nu förutom i Linköping, även i Göteborg, Ljungby och Stenungsund. Nu tittar man på hur appen ska kunna utvecklas vidare. Längre fram hoppas man på att det ska bli möjligt att betala direkt via appen, ställa upp sig på gästlista och till och med kunna vara med och styra musiken på krogarna.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!