– Vi ser en ökad efterfrågan på reklamgodis med egendesignat godis till företag, skriver Henrik Hovlind, försäljningschef på Karamello i en kommentar.
Karamello är känd som godistillverkare, grossist och godisbutik i Linköping. De senaste åren har man storsatsat på profilerat godis och bland annat pepparkakor med varumärken på. 2016 köpte man in sig i två bolag i branschen: Dels hela Reklamkonfektyr, dels delar av Presenta.
Avtalet med New wave profile uppges vara värt cirka tio miljoner kronor årligen, och sträcker sig över en tvåårsperiod. Karamello blir New wave profiles leverantör inom konfektyr under den tiden. Kedjan har 64 återförsäljare i Sverige och ytterligare 70 återförsäljare i Finland, Danmark och Norge.
– New wave profile är Skandinaviens största kedja inom profil med en omsättning på över två miljarder kronor. Med Karamello som leverantör av reklamgodis tror vi oss kunna öka vår omsättning inom detta segment ytterligare, säger Camilla Fjordland,
konceptansvarig på New wave profile.