Hyresgäster mer nöjda än tidigare

Stångåstadens kunder är nöjdare än någonsin. Det visar årets kundundersökning.

LINKÖPING2012-12-27 21:36

- Vi är jättestolta över resultatet, säger Hans Lander, vd på Stångåstaden.

Stångåstaden mäter varje år hur nöjda kunderna är med företaget i en undersökning som går ut till alla områden.Kunderna får svara på cirka 100 frågor som rör bostaden och servicen. Från en redan hög nivå har indexet ökat kraftigt i årets undersökning.

- Resultaten var bättre än vad vi hade vågat hoppas på. Årets serviceindex har ökat hela 2,8 procent till 84,6 medan produktindex har ökat 1,6 procent till 80,7. Med serviceindex menas kundens upplevelse i mötet med företagets medarbetare och tjänster. Produktindexet ger en bild av hur kunderna upplever bostaden, närmiljön och liknande.

Hans Lander menar att det kommunala bostadsföretaget känner av att kunderna är nöjda med vad de har att erbjuda. En stor del av kunderna upplever att de blir tagna på allvar, att det är tryggt och säkert, rent och snyggt samt att kunderna får den service de efterfrågar.

- Vi har under de senaste åren satsat hårt på åtgärder i våra områden samtidigt som vår målsättning har varit att skapa en organisation som finns nära kunderna säger Hans Lander. Att vi lyckats med vårt mål och att våra satsningar har varit riktiga är årets kundundersökningsresultat ett starkt kvitto på.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!