Beslutet att starta en utredning kring förändringar av Järnvägsgatan var inte helt okontroversiellt. Många bilister i Linköping blev upprörda och uttryckte sin frustration på Correns facebooksida.
– Jag bojkottar snart att köra i centrum. Klaga inte på ett dött centrum i framtiden. Det är uppenbart att styret i den här staden har ett ont öga till bilisterna, skriver en användare.
– Sämsta idén. Denna stad går det knappt inte att köra bil i alls snart, skriver en annan.
Några andra kommentarer lyder "Verklighetsuppfattning och politik hör inte ihop" och "En redan bilfientlig stad blir ännu värre..".
Flera som bor utanför stan har också uttryckt ett missnöje.
– Vi som inte bor här i stan ska tydligen inte kunna åka hit heller. Inte bil iallafall.
Enligt Elias Aguirre (S), samhällsbyggnadsnämndens ordförande, var kritiken väntad.
– Att det skulle bli en stor debatt hade vi väntat oss. Det är bra att det diskuteras. Däremot kan jag tycka att många bemöter det här med överdriven dramatik, så stora förändringar är det faktiskt inte. Det vi vill åstadkomma är en stad där alla kan ta sig fram, oberoende av färdmedel, säger han.
Vad säger du till dem som bor utanför Linköping och är beroende av bil för att ta sig in till stan?
– De som ska in till stan kommer kunna komma fram. Det är fortfarande ganska många som använder Järnvägsgatan som genomfart och som inte ska in till stan utan bara åka igenom. För dem finns det andra vägar att ta, exempelvis östra länken eller Kallerstadsleden som fler har börjat använda och uppskatta. Men det finns alltid mer att göra, till exempel behöver vi förbättra parkeringshusen i stan.
Trots att Aguirre hade väntat sig kritik tror han att förändringarna i slutändan kommer att bli uppskattade av de allra flesta.
– På sikt ser jag att alla vinner på det här, säger han.
Men det finns också de på Correns facebook som är positiva till nämndens beslut.
– Bra att 10 000-tals gående, cyklister och kollektivtrafikresenärer får det lättare att ta sig till och från Resecentrum. Tummen upp för förslaget, skriver en läsare på facebooksidan.
En annan positiv kommentar lyder:
– Bra att man bygger en stad för alla, När staden växer måste vi transportera oss på mer yteffektiva sätt, bilar tar ohyggligt mycket plats per transporterad person. Klok och framsynt politik!