På tisdagen öppnade Foodora, som levererar restaurangmat hem till dörren, en matbutik i Vasastan.
Här finns chips, blöjor, mejeriprodukter, köttvaror, fisk, frukt och grönsaker.
Men affären – som i ärlighetens namn snarare är ett lager – går inte att besöka, utan alla inköp sker på nätet.
Senast 30 minuter efter beställning lovar Fodoora att varorna levereras hem till kundens dörr.
95 procent av Foodoras leveranser sker med cykel. Därför är tjänsten bara tillgänglig i stadskärnan med omnejd.
Johannelund och Gottfridsberg bör fungera, men tillexempel Lambohov och Harvestad är för långt bort.
– Får man upp butiken i vår app så bor man tillräckligt nära säger Sofia Gunnmo, q-handelschef.
Q i det här fallet står för "quick" (snabb).
Den så kallade q-handeln är tänkt att komplettera den vanliga näthandeln som ofta premierar större köp och där leveransen ofta tar 3-5 dagar. Q-handeln handlar om mindre köp men direkt hem till dörren. Företaget kallar det själva för "tredje generationens digitala e-handel".
– Exempel på situationer när vi tror tjänsten kommer att uppskattas är om man vaknar upp utan frukost hemma och vill slippa gå ur sängen eller om man redan handlat allt till en middag men upptäcker att kycklingen är gammal.
Snacks, frukostvaror och mjölk är populära varor i de befintliga butikerna som finns i Stockholm och Malmö.
På frågan kring varför Foodora väljer att öppna i Linköping före en storstad som till exempel Göteborg svarar Sofia Gunnmo:
– Vi har många aktiva användare här i Linköping.
På tisdagen pågick en febril aktivitet i butiken. Personalen packade upp varor och prydde lokalen i Foodoras signaturfärg rosa. Samtidigt pågick en livesändning som sändes på företagets sociala medier.
Och mitt i allt: den första beställningen. Efter en stunds förvirring stod det klart att ordern inte skulle levereras hem till dörren, utan var en så kallad "pick-upp" där kunden själv hämtar sina beställda varor.
Foodoras kontrakt på lokalen i Vasastan – där ett tiotal personal kommer att jobba, de flesta på timmar – är ett rivningskontrakt.
Men butiken i Linköping är en långsiktig satsning, säger företaget. I dag har Foodora 80 bud i Linköping som arbetar åt dem.
De flesta är studenter som jobbar extra.
– Framöver kan det bli aktuellt att anställa fler, säger Sofia Gunnmo.