Hur känns det?
– Jätteroligt. Jag har alltid haft ett personligt mål att driva ett gasellföretag, och de senaste åren har det smittat av sig på alla anställda, säger Adam Zollner, vd för Profilservice.
Vad gör Profilservice?
– Vi säljer profilprodukter. 35 – 40 procent importerar vi direkt från fabrik, vilket gör att vi kan hoppa över ett steg. På det sättet har vi fått många kunder och en stor tillväxt.
Vad har ni mer lyckats med?
– Vi jobbar väldigt strukturerat. Vi driver företaget som en större organisation, även fast vi bara är tio anställda. Sen jobbar vi väldigt mycket med att förbättra oss hela tiden.
Hur då?
– Vi kommer från en annan bransch medan många andra har hållit på i 10-15 år, och då kanske man inte ser problemen i företaget på samma sätt. Vi försöker ha självinsikt och är inte rädda för att hitta problem och förbättringsmöjligheter i vår egen organisation, säger Adam Zollner.
Så ni blir nästan glada om ni hittar något fel?
– Ja, det skulle jag säga. Vi har en mail dit personalen skickar förslag med allt som gått snett eller om det finns utrymme för förbättring, sen har vi ett möte varannan torsdag då vi går igenom förslagen. Vi får ungefär in ett förslag om dagen. Det kan vara allt från att det behövs fler mikrovågsugnar i lunchrummet till att en kund fått fel antal t-shirtar. Jag tror att det säger något om oss och hur vi jobbar.
Vad händer framöver?
– Vi vill fortsätta växa, men inte snabbare än vad vi klarar av. Sen behöver vi ett nytt mål nu när vi precis blivit ett gasellföretag, säger Adam Zollner, vd Profilservice.