De vann Correns reklambyråtävling

På torsdagskvällen presenterades vinnaren i Correns reklambyråtävling.

Kreativ Kraft vann Årets reklambyrå som Correns reklamavdelning ger ut varje år.

Kreativ Kraft vann Årets reklambyrå som Correns reklamavdelning ger ut varje år.

Foto: Johnny Gustavsson

Linköping2015-10-15 22:18

Årets reklambyrå blev Kreativ Kraft som vann en profilkampanj i Medie­husets samtliga kanaler.

– Äntligen, för en gångs skull vann vi, säger en glad Michael Elowsson, vd på Kreativ Kraft.

– Vi har varit med och tävlat tre gånger innan, förklarar Robin Hjärtström, art director på företaget. Det som avgjorde att vi vann denna gång beror på en bra arbetsgrupp. Tidigare har vi varit för få, men nu har vi utökat gruppen. Flera hjärnor som bollat fram idéer, säger han.

Syftet med tävlingen är att säljavdelningen på Corren vill fortsätta ha en bra relation med reklambyråerna. För att vara med i tävlingen måste säljare nominera kunder som inte har en reklambyrå. De som vill vara med anmäler sig och sedan lottas det ut kunder till respektive reklambyrå. Därefter skapas en profilannons för kunden och vinnaren kan få en kund.

I år har juryn motiverat det vinnande bidraget med: "En klassisk referens med ett vackert formspråk som förmedlar en varm känsla genom alla målgrupper. När betraktaren väl är färgad av magin, levereras det förklarande budskapet varsamt och effektivt. Och att med lugn och stillsam kampanj nå fram genom dagens reklambrus är en konst i sig. Det har reklambyrån Kreativ Kraft lyckats med."

– Vi ville närma oss reklambyråerna och visa dem vad vi har för kanaler som de kan utnyttja för sina kunder, säger Anneli Larsson, försäljningschef på Corren.

– Det finns ingen naturlig mötesplats för reklambyråerna i Linköping och med en sådan tävling vill vi uppmärksamma det och göra det som en temafest för byråerna och kunderna, säger hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!