Från 28 februari och en vecka framåt kommer det inte gå att hyra cyklar via Linköpings elcykelpool, LinBike – något vi tidigare berättat.
Anledningen är att en ny app sjösätts – och den gamla fasas ut.
Få har väl missat de matvaruleverantörerna som med stora ryggsäckar levererar hamburgare, sushi eller pizza i innerstaden.
Två av dem är studievännerna Sai och Akaysh. De är från Indien och är här för att studera sin ingenjörsmaster i mekanik vid Linköpings universitet. Vid sidan av arbetar de extra åt hemkörningsleverantören Foodora.
När man ansöker om jobb på Fodoora får man välja om man ska leverera maten med cykel, moped eller bil.
Sai och Akaysh har valt cykel och har använt Linbike mycket.
– Det har fungerat bra. Det enda dåliga är om man råkar glömma att stänga av sin användning i appen, då tickar pengarna på ändå, säger Sai.
De är väl medvetna om att Linbike inte går att använda kommande vecka.
– Det får bli vanlig cykel, säger de.
På frågan om jobbet är bra eller kämpigt svarar det att det är "fine".
Det är inte Foodora som betalar killarnas abonnemang, utan det får de fixa själva. Båda tycker att de extra kronorna det kostar är värt eftersom de underlättar arbetet.
Alla abonnemang hos Linbike är privata.
Det går alltså inte att se hur stor del av Linbikeanvändarna som arbetar med att köra ut mat.
– Eftersom matleverantörerna hyr privat så kan vi inte se de detaljerna, säger Sandra Strand, kommunikationsansvarig mobilitet på Sankt Kors.