Försäljningschefen Anneli Larsson är nominerad till priset Årets medieledare. Juryn motiverar det bland annat med att hon "har i en marknad i stor förändring skapat ett antal nya intäktskällor".
Övriga nominerade i klassen är Olle Zachrison, chef SvD Näringsliv, och Anders Ingvarsson, chefredaktör NSD.
Säljaren Kenth Gustafsson är nominerad till Årets säljare med en motivering som bland annat lyfter fram hans "mycket starka analytiska förmåga och förståelse för andra medier".
Strategiska affärerDen tredje kategorin är Årets annonsorganisation. Juryns motivering:
"Corren har fortsatt sitt framgångsrika arbete med att förändra säljarnas arbetssätt mot att jobba mer som rådgivare och samarbetspartners för att skapa fler strategiska affärer. De arbetar systematiskt och professionellt med ständig utveckling av hela annonsaffären, och det är ett arbete som ger klara resultat."
Stenhårt arbeteEnligt Correns publisher och ansvarig utgivare, Charlotta Friborg, är det ingen slump att mediehuset nominerats i tre olika kategorier för arbetet på annons.
- Bakgrunden är stenhårt arbete och resultatfokus parat med en god portion nyfikenhet och kreativitet. Vi ser resultatet av detta goda jobb i försäljningssiffror som står sig bra i branschkonkurrensen. Nu håller vi tummarna för storslam på Branschdagarna, säger Charlotta Friborg.
Den 11 oktober på Berns i Stockholm tillkännages tävlingens vinnare.