Veckan efter beskedet om att tillverkningen skulle upphöra säger Cloettas vd Henri de Sauvage Nolting i en intervju i Affärsvärlden att beslutet att sluta tillverka Mums-mums kom på tal när Cloettas besparingsprogram nyligen diskuterades.
"Det är inte ett stort varumärke för oss. Det är en jätteliten del av vår försäljning i Sverige. Det kostar mycket arbetskraft i fabriken i Ljungsbro. Så det är ett sätt att spara pengar helt enkelt", säger de Sauvage Nolting i intervjun.
Enligt Henri de Sauvage Nolting är det bättre att fokusera på varumärken som Kexchoklad och Polly istället.
Men senare i intervjun ger Henri de Sauvage Nolting alla Mums-mums-älskare en stråle av hopp:
"Chansen finns alltid kvar. Jag är inte hundra procent säker på att den ska försvinna helt. Kanske hittar vi en annan lösning med en annan producent. Men vi får se", säger han.
Är det här ett PR-trick? Det är en fråga som många har grubblat över. Som vi rapporterade förra veckan förnekar Cloetta detta. Men den stora frågan på allas läppar är:
Kommer den 90-åriga klassikern att räddas?
Det återstår att se. Men hoppet för Mums-mums-fansen lever.