Frontfigurerna Nathalie Karlsson och Anna-Karin Andersson drog igång verksamheten i mars 2016 och man har sedan dess växt, från två till sex anställda. Under första året omsatte man 410 000 kronor och första halvåret 2017 hade siffrorna fördubblats. Nu expanderar man verksamheten och anställer fler medarbetare.
Man söker främst personer som vill växa med företaget. Både Anna-Karin Andersson och Nathalie Karlsson är missnöjda med den rådande branschnormen och synen på teletjänstcentraler, där anställningarna är osäkra och verksamheten uppfattas som oseriös.
Bokningsbyrån sysslar inte bara med mötesbokning. Man riktar in sig på allt som har med kommunikation att göra och vill att medarbetarna ska se sig själva som kundansvariga och projektledare. De ska företräda ett varumärke för den uppdragsgivare de representerar.
Man framhåller också att Bokningsbyråns verksamhet ska rikta sig till alla typer av företag.
– Vi säger att vi ska vara sakkunniga på att boka allt, och då ska det gälla alla branscher, säger Nathalie Karlsson.