Betongkupong gav silverägg

Det blev inget guldägg för Markus Reklambyrå, men ett silverägg kammade kampanjen med betongkuponger hem.

Foto: Johnny Gustavsson

Linköping2015-04-29 22:00

– Det är glädjeyra här i Stockholm, säger Anna Sjövall-Hallin, VD för Markus i telefon med Corren.

Markus var nominerade till Guldägget i två kategorier, Alternativa media och Direkt marknadsföring. Guldägget är Sveriges äldsta kommunikationstävling, och startade redan 1961. Senast en byrå från Östergötland tog hem det prestigefulla ägget var 1987.

– Vi har varit väldigt lyckliga över att vara nominerade till Guldägget. Det är stort i sig. Men att vi nu också har vunnit ett silverägg är helt fantastiskt roligt, säger Anna Sjövall-Hallin.

Silverägget tilldelades Markus i kategorin Direkt marknadsföring för sin kampanj "Träning på riktigt" för Frisk Sport och Fitness. Den gick ut på att förmånskuponger tillverkades och placerades ut i motionärtäta områden som löparspår. Den som hittade en kupong behövde bara ta med den till "Frisk" och lösa in den mot ett års gratis träning. Problemet var bara att de väger 120 kilo.

– Kampanjen fick ett fantastiskt genomslag även utanför Linköping. Den här utmärkelsen visar att vi ute i landet kan konkurrera med storstadsbyråerna och jag är väldigt stolt över våra medarbetare som gör det möjlig, säger Anna Sjövall-Hallin.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om