Varför Birgit Karlsson ändå har drabbats av återkommande felaktiga fakturor för tjänster hon inte beställt förblir oklart.
– Vi kommenterar aldrig enskilda fall, säger han.
Henrik Edin påpekar också att det inte är Attendo som skickar ut räkning för hemtjänst, det gör kommunen.
Det är också kommunen som bestämmer den taxa som gäller för olika insatser.
Menar du att kommunen skickar räkning på något annat än det ni uppgett?
– Nej, absolut inte. Det är våra uppgifter som ligger till grund för räkningarna som kommunen sedan skickar ut.
Även om det, enligt Henrik Edin, är svårt att göra fel i de system som finns, så krävs att felaktigheter som ändå inträffar rapporteras till Attendo, så att det kan åtgärdas.
Varför inget av detta har hänt i fallet Birgit Karlsson, kan han inte svara på.
Han tycker det är märkligt att hon har fått räkning för personlig omvårdnad eftersom systemet som används bygger på registrering av den tid någon varit hos kunden.
– Det ska inte gå ut en faktura om vi inte varit hos någon. Men fel kan alltid uppstå på i ett digitalt system eller på grund av misstag.
Om det kan handla om förväxling, kan han inte säga. Men säger att det är osannolikt. Varje faktura granskas av flera personer innan underlaget skickas in, uppger han
Kan kunderna lita på era fakturor.
– Vi har runt 1 500 kunder som har valt oss. Vi hanterar fakturor varje månad. Blir det fel så korrigerar vi.
Varför gjordes inte detta i Birgits fall trots att både hon sonen sa ifrån.
– Jag kan faktiskt inte svara på det.