50-tal tjänster tillsätts – Linköping blir företagets nya hem

Nordens största leverantör av företagshälsa Avonova öppnar upp sitt nya kundcenter i Mjärdevi. I början av 2025 hoppas företaget ha rekryterat ett femtiotal anställda.

Att det blev just Linköping förklarar Ida Ny, ansvarig för Avonovas kundcenter, har att göra med stadens georgrafiska placering.

Att det blev just Linköping förklarar Ida Ny, ansvarig för Avonovas kundcenter, har att göra med stadens georgrafiska placering.

Foto: Privat

Linköping2024-06-07 05:00

I måndags öppnade Avonova upp sitt nya kundcenter i Linköping. Centret är en del i företagets digitala satsning.

– Kundcentret blir Avonovas administrativa knutpunkt och kompletterar våra lokala hälsocenter, vilket innebär ännu bättre kvalitet, service och kontinuitet för våra kunder. Syftet är att vi ska bli ännu bättre på förebyggande insatser och stöd när det gäller medarbetarhälsa, förklarar Ida Ny, ansvarig för Avonovas kundcenter i Linköping.

undefined
Avonova flyttar in i företagsklustret Mjärdevi.

Företaget arbetar för ett hållbart arbetsliv med välmående i centrum. Detta genom att leverera tjänster och kompetens som främjar en god hälsa för anställda. Bland annat via en kombination av förebyggande hälsoinsatser och stöd vid sjukdom.

Uppstarten av en knutpunkt i Linköping förväntas skapa nya möjligheter till rådgivning.

– Linköping har en bra geografisk bra placering utifrån vår verksamhet, och här i finns även mycket hög kompetens inom de tjänsteområden som vi efterfrågar, till exempel inom administration.

 I och med öppningen sjösätts ett större rekryteringsarbete. 

– De första åtta medarbetarna är redan på plats och i augusti/september räknar vi med att vara ett trettiotal medarbetare här på kundcentret. Målsättningen är sedan att vara ett femtiotal anställda under första kvartalet 2025.

Med 1 400 medarbetare, som arbetar både digitalt och på 130 orter i Sverige och Norge, är Avonova Nordens ledande aktör inom företagshälsa.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!