Det uppger Martina Sjökvist, områdeschef på Willhem Linköping AB.
På Willhems hemsida står det: "Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön." Men många hyresgäster håller inte med. Vad är din kommentar?
- Det är tråkigt om hyresgäster upplever det som du nämner. Vi jobbar ständigt med att förbättra och utveckla servicen, svarar Martina Sjökvist.
När Corren ringer Willhem är telefonkön sju minuter lång. Vid en testringning till Stångåstaden och Graflunds är deras väntetid 38 respektive 56 sekunder.
- Sju minuter är inte acceptabelt, säger Martina Sjökvist.
Hon uppger att hela företaget ska byta telefonväxel inom kort. Willhem Linköping AB tänker också förändra avtalet med Riksbyggen som sköter underhållet utomhus eftersom Willhem, liksom hyresgästerna, är missnöjda enligt Martina Sjökvist.
Hyresgäster ser regelbundet hur barn hissas ned i grovsopscontainern för att rota efter användbara prylar där nere. Varför ställer ni ut öppna containrar?
- Vi vill kunna erbjuda hyresgästerna att slänga grovsopor nära bostaden. Men öppna containrar är inte hållbart, vi hoppas kunna förändra det här under hösten.
Vad gör Willhem åt otillåten biltrafik på innergårdarna?
- Vi tar det på stort allvar. Vi har testat trafikbommar på en av gatorna och trafiken minskade. Nu tänker vi gå vidare på fler gator.
Hushållsavfall och grovsopor rivs ut när folk letar efter pantburkar och bruksföremål. Varför ser det ut så här?
- Att folk vill riva runt bland soporna har vi svårt att komma åt så länge vi har öppna kärl och containrar. Vi har undersökt om man kan flytta hushållssopshanteringen till infarterna i nergrävda kärl. Men lösningen fick inte gehör, vi får ta ett nytt tag, säger Martina Sjökvist.