Alternativ för barn med ADHD

LINKÖPING. Stora klasser med rörig arbetsmiljö gör att många barn får svårare än nödvändigt att ta till sig undervisning. För barn med ADHD och damp kan det vara nästan omöjligt. Men det finns alternativ. Sidan A8Inom Linköpings kommun finns det på några platser klasser lärarna är fler och elevantalet litet.2002-03-20 04:08

-- Att hinna se barnen och få dem att känna sig bekräftade är oerhört viktigt. Det säger Ulrika Johansson som är fritidspedagog och ingår i ett arbetslag där man sedan fyra år undervisar en liten grupp elever.

Konsekvens, ja till och med en viss "fyrkantighet" präglar undervisningen. Och det är bra för eleverna, enligt de tre som ingår i arbetslaget.

En röd tråd i undervisningen är vad lärarna vill ge sina elever vars studier följer den vanliga läroplanen. Att se och förstå skeenden och sammanhang är viktigt för hur vi uppfattar världen omkring oss.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!