Under tisdagens sammanträde i kommunfullmäktige berättade Camilla Lejon, vd för Linköping City Airport, om utvecklingen för flygplatsen som tar emot 500 utländska besökare från 50 olika länder per vecka.
– Januari, februari och mars har varit de tre bästa månaderna under de senaste tre åren. Det har varit roligt att gå till arbetet, både för mig och mina kollegor, sade Lejon, som ser positivt på framtiden efter de utmanande pandemiåren.
Flygbolaget KLM, som flyger mellan Linköping och Amsterdam, har en beläggningsgrad på cirka 90 procent. Sedan den 27 mars avgår tre flighter till flygplatsen Schiphol.
Så sent som i oktober i fjol hade KLM stora problem och tvingades ställa in flighter på grund av personalbrist.
Linköping City Airport har ingått ett nytt avtal med KLM som innebär att flygplatsen har höjt avgifterna för den service som tillhandahålls.
– Det ser väldigt bra ut framöver, sade Lejon.
Om Linköping City Airport blir en så kallad beredskapsflygplats, som har föreslagits, kan flygplatsen komma att få 10 miljoner kronor i statligt bidrag.
– Det betyder otroligt mycket för vår ekonomi,.
Under sin genomgång för kommunfullmäktigs ledamöter uppgav även Camilla Lejon att flygplatsen har vidtagit en rad åtgärder för att bidra till ett mer hållbart flygresande. Lamporna vid den nyanlagda banan har bytts ut mot energibesparande LED-lampor. Flygplatsen tittar även på möjligheten att i framtiden kunna ta emot eldrivna flygplan.