"Bilägaren är otroligt känslig"

Konsumentfrågor2002-02-12 15:07

n Bilägaren har haft otur, men han är också otroligt känslig för småsaker.

Det säger Joakim Karlberg på Ford. Han medger att det var en del problem med bilen i början, men efter att det åtgärdats har bil-ägaren fortsatt att leta fel och brister på fordonet.

-- Han vill ha en omleverans, men vi har inte funnit någon likvärdig bil, säger Joakim Karlberg. Att häva köpet anser vi inte att det finns skäl till. Felen är inte så allvarliga.

Joakim Karlberg anser inte att varudeklarationen på bilen var felaktig vid köpet. Bilen har testats.

-- Bilägaren tecknade vid köpet en återförsäljargaranti som gäller i ett år. Därför har kunden inte betalat ett öre för alla reparationer som gjorts på bilen. Men vi har nu slopat den här garantin, eftersom den kostar före- taget för mycket pengar.

Joakim Karlberg säger att Ford Scorpio, årsmodell 95, hade garantifel som Ford tog hand om helt kostnadsfritt för bilägaren. Nyare modeller har inga allvarliga fel och brister.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!