Särskilt är det området med tillhörande järnvägsspår på Stångådalsbanan som ser ut att vara bortglömt av mänskligheten.
Fleråriga tallplantor, buskage av sälg, vildvuxet björksly och ogräs breder ut sig. Mitt i järnvägsräls, men också vid sidan av.
Här rör sig många besökare, människor som är på genomresa och invånare i samhället. Till fots, i bil, buss och på tåg.
– Det är det mest exponerade området i Kisa. Då är det viktigt att det ser snyggt ut, säger Bruno Larsson.
Tre i samarbeteTillsammans med Pär-Magnus Jonsson har han ett förslag på hur stationsområdet ska bli trivsammare och mer tilltalande.
Ansvar och finansiering fördelas i ett trepartssamarbete mellan Trafikverket, Kinda kommun och Attraktionskraft Kisa.
Går allt i lås kan det innebära:
* Röjning av gräs, höga växter, sly och buskar på spårområdet.
* Bekämpning av ogräs på spår tre. Spår fyra hålls i dag rent av Trafikverket.
* Parkeringsplatsen vid Grahns bilhallen närmast järnvägen grusas och jämnas till.
* Staketet utmed parkeringsplatsen byts ut och får en förlängning mot järnvägens kajplats.
* Staketet på östra sidan mot riksväg 23/34 byts ut och förlängs till järnvägsövergången.
* Nedsågning eller beskärning av träd som står nära rälsen mellan järnvägsövergången och järnvägsbron (Skon vid bron).
Positivt beskedSamtal om nödvändiga åtgärder hölls på plats med Trafikverkets representant Per-Erik Danielsson i början av maj.
– Där har vi fått positiva förhandsbesked när det gäller ansvar och finansiering, säger Bruno Larsson.
Kontakter har även tagits med Kinda kommuns gatuavdelning.
– Förhoppningen från Attraktionskrafts sida är att kommunansvariga är välvilligt inställda till att området får en ansiktslyftning.