Det är Bygdeutveckling Sverige AB som har köpt hemsidan och namnet Kinda Experience av Växtkraft Kinda.
Övergången presenterades inför ett 20-tal entreprenörer inom service- och turismbranschen vid en träff på Kinda lärcentrum i Kisa nyligen.
Syftet är att tjäna pengar och att utveckla turismen i Kinda, enligt bolagets vd Lars Karlsson, Rimforsa.
– Det finns en stor potential i Kinda.
Han tänker närmast på det geografiska läget med närhet till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby, Flygvapenmuseet i Linköping och Kolmårdens djurpark strax utanför Norrköping.
– Det är ett strategiskt läge.
Tanken är att marknadsföra Kindas turismföretag i Sverige, men målet är även att ta steget vidare till Holland, Belgien och Tyskland.
Det stora lockbetet och trumfkortet är Kindas natur som i turistsammanhang ofta kallas för södra Sveriges vildmark.
– Vi ska i första hand jobba med paket som erbjuder olika typer av upplevelser, säger Lars Karlsson.
– Då är boendet en viktig del. Utbudet är svåröverskådligt och varierar i kvalitet. Där kan vi stötta stuguthyrare, både stora som små.
I bolagets styrelse ingår även Jan Österling och Mikael Österling, båda Fågelsrum, Horn.