Telia medvetna om problemen

”Vi är medvetna om problemen och arbetar för att lösa dem”. Telia besvarar kritiken från bland andra Eva Fasth.

Foto: Dennis Pettersson

KINDA2016-08-04 13:38

Eva Fasth berättade i gårdagens Corren om den dåliga mobiltäckningen mellan Kisa och Tidersrum.

– Var det dåligt förut så är det uselt nu, sa Eva Fasth. Hon och maken Lars-Erik Fasth driver företaget Soul Life i Vimantorp och de och deras kunder är beroende av telefoni som fungerar.

Telia besvarar kritiken via Roija Rafii, pressansvarig:

– Vi är medvetna om problemen i det aktuella området i Kisa, säger Rafii.

– Generellt gäller att stora insatser har gjorts i Kisa, och nu planerar vi för att ytterligare åtgärder.

– Det är många faktorer som spelar in och situationen kompliceras ytterligare av den mycket besvärliga terrängen i området. Just terrängen påverkar radiosignalerna negativt.

Roija Rafii understryker att Telia tar samtliga kunders synpunkter på allvar:

– Vårt mål är att garantera samtliga kunder en fungerande täckning, därför bygger vi successivt ut för att optimera nätet.

Det sägs att sändaren på Kisamasten sänkts ett hundra meter. Stämmer det?

– Just den frågan kan jag inte besvara, men vi justerar regelbundet och fortlöpande, allt för att optimera.

Roija Rafii berättar att det aktuella området utanför Kisa finns med i Telias framtida planering.

– Jag kan inte ange en exakt tidsplan, men förberedelser pågår. Målet är att ge alla kunder en tillfredsställande täckning.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!