Pandemin har gjort så banken minskar på spontanbesök

Under pandemin fick Kinda-Ydre Sparbank digitalisera och utveckla sin verksamhet.

Kinda-Ydre Sparbank fortsätter att omsätta stora belopp.

Kinda-Ydre Sparbank fortsätter att omsätta stora belopp.

Foto: Märta Svensson

Kinda kommun2022-07-14 08:30

– Vi har haft fler digitala möten men också träffat personer fysiskt när det behövs, säger Johan Widerström som är VD på Kinda-Ydre Sparbank.

Att pandemin slog hårt gjorde att banken utvecklade den digitala verksamheten snabbare.

– Vi har många möten digitalt som blir effektivare.

De har också valt att minska tiderna för spontanbesök. Istället är de tillgängliga väldigt mycket mer alla vardagar om man förbokar besöket.

– Kunderna har ofta längre ärenden nu för tiden. Att fixa ett Bank-id tar inte tre minuter utan kanske 15 till 20 minuter. Det är bättre att ha en bokad tid.

Omsättningen ser också bra ut menar Johan Widerström.

– Våra volymer har konstant ökat. Det har varit en trend de senaste tio åren.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!