Två månader efter chockbeskedet från Continental lever fortfarande de nära 800 anställda i Gislaved i ovisshet. Intresserade köpare sägs finnas, men ledningen ger inga besked. Något formellt nedläggningsbeslut är heller inte fattat.
Industrifacket anser att tiden är ute.
-- Oron och otåligheten växer. Ledningen måste ge besked nu. Antingen stanna som ägare och låta däckfabriken leva vidare eller sälja fabriken till en seriös intressent som jag vet finns, säger förbundsordföranden Leif Ohlsson.
Han var med på söndagens klubbmöte i Folkets hus i Gislaved. Där bestämde klubben att använda delar av klubbkassans pengar för en resa till Tyskland. Continentals ledning ska få det hett om öronen.
-- Att lägga ner fabriken i Gislaved är helt fel. Det ska vi få dem att inse på ett civiliserat sätt, säger Kaarle Heino.
Protestresan ska samordnas med fackliga vänner i Österrike som har drabbats av samma öde. Fabriken utanför Wien finns också på koncernens nedläggningslista.
Exakt när och hur resan ska gå till är ännu inte klart. Men det finns inte mycket tid att spela på.
-- Det måste bli inom en mycket snar framtid. Fast först ska en del praktiska saker ordnas, till exempel att de som ska åka får ledigt från jobbet, säger Kaarle Heino.
Den lokala klubben har knapphändig information om intresserade köpare. Kaarle Heino är skeptisk.
-- Det kan vara en strategi från Continental för att hålla humöret och arbetsmoralen på oss anställda uppe. Jag vågar inte lita på att det i slutändan verkligen blir något av det, säger han.
Både näringsminister Björn Rosengren och den av regeringen utsedde kontaktmannen Thage G Peterson har bekräftat att det förs diskussioner mellan Continental och den tänkta nya ägaren.