Annonsen hade rubriken "Autistisk pojkes önskan". I den förklarade mamma Katja Nybacka och extrapappa Björn Sundberg att Adam har ett särskilt intresse, nämligen att samla på företagspennor. De uppmanade också alla som hade pennor att skicka dem till Adam.
Responsen blev större än väntat. Annonsen spreds i en mängd Facebookgrupper och tusentals människor har hört av sig för att få familjens adressuppgifter. Nu väller det in pennpaket från både Sverige och utomlands.
– Vi är helt mållösa av tacksamhet, säger Björn.
Samlandet av bläckpennor med företagstryck började i höstas när familjen besökte lastbilsmässan på Elmia. Dit hade Adam blivit inbjuden av Assistancekåren med anledning av sitt andra stora intresse: bärgare.
– När vi var där försökte vi pusha honom att våga gå fram till montrarna. Det gjorde han genom att fråga om han kunde få en penna, säger Björn.
Det blev en positiv upplevelse för Adam.
– Pennan har blivit en symbol för styrka, självförtroende och glädje, säger Katja.
Men tioåringen har också haft ett tufft år. Mormor gick nyligen bort och familjen har flyttat till ny bostad, förändringar som kan vara svåra för ett barn med behov av ordning och trygghet.
Det var då som idén med annonsen föddes.
– Lite för att få Adam att tänka på annat, säger Björn.
Och visst funkade det. När tidningen hälsar på hos familjen har brevbäraren precis lämnat två stora säckar med paket på husets uppfart.
– Nu behöver man aldrig vara rädd för att inte ha pennor hemma, säger Adam när han öppnar försändelse efter försändelse vid köksbordet.
Exakt hur samlingen ska förvaras återstår att se, men just nu lutar det åt att husets garage kommer att tömmas och byta skepnad.
– Då kan det bli mitt pennrum, säger Adam.