Klubben hör till de större och mest aktiva av ortens föreningar. På måndagseftermiddagar vimlar det av flickor och pojkar som kör "bilbana" i den före detta frikyrkan.
– Klockan 19 tar de äldre medlemmarna över körandet och tränar inför tävlingar, vi har flera riktigt duktiga ungdomar, berättar ungdomsledaren Per Andersson.
Det är han som sköter starterna för de 30-talet barn som kommit denna måndag på höstlovet – kanske extra många.
Per känner alla vid namn och fördelar rättvist heaten mellan dem. När de minsta kör skruvar han ner hastigheten något. Det är full gas och många avåkningar. I de värsta chikanerna står det någon beredd och lyfter på vraken på banan igen. Det går lugnt till även om adrenalinet flödar. Några av barnen ser ut att knappt har kommit upp i skolåldern.
Motorklubbens bana är 37 meter lång och av typen "vingbana", vilket passar bra för nybörjare förklarar Per.
– Men tävlingar vi åker på sker på en annan bantyp som kallas "skalabana". Den har inte doserade kurvor och är därför svårare. Många som tränar här får det tufft när de ska tävla hos andra klubbar.
Men det ska det bli ändring på nu. Klubben har fått 2,6 miljoner i olika bidrag för att köpa grannfastigheten, renovera den och bygga en skalabana där.
– Det är bara två meter mellan husen så vi ska bygga en gång mellan dem.
Det var Per Andersson som frågade grannarna Roger och Malin Jonsson om klubben kunde få förvärva huset som stått tomt en längre tid. Han fick ett ja och började söka pengar från olika håll. Allmänna arvsfonden och Leader Folkungaland ställde upp med en dryg miljon var. Kommunen var också med på noterna och pytsade in 50 tusenlappar och RF Sisu/Sparbanken Alfa sköt till 320 000 kronor.
– En del kan vi göra själva. Det blir jättebra för oss att ha två banor att dela upp oss på. Och mycket bättre träningsförhållanden, säger Per.
Dit hör planera och bygga banan som har åtta spår i stället för den nuvarande som har sex. Den ska bli 44 meter lång. Innerväggar måste rivas och ersättas med bärande balkar i taket. En pelare mitt i huset kommer man inte undan, så den får banan runda.
– Vi ska bygga sekretariat och koppla el och styrning till nya banan, säger Per.
I det befintliga huset finns flera mekarplatser. Mycket tid går åt till att serva bilarna.
Men det behöver inte nybörjarna på måndagseftermiddagarna tänka på. Då är det bara att tuta och köra.
– Jaha, då kör vi nästa gäng. Det blir Livia på ettan, William på tvåan, Charlie på trean...ropar Per ut.