Contact center gör omstart

Boxholm2002-07-08 05:27

boxholm

För ett år sedan etablerade Handelstorget Sverige AB ett Contact center i ett ombyggt hyreshus i Bjursdalen. Sedan dess har företaget upplevt både med- och motgångar.

Den 6 maj försattes företaget i konkurs med ett underskott i boet på drygt 1,2 miljoner kronor. Enligt konkursförvaltaren, advokat Kristian Jensen, var orsaken att en större kund lämnade företaget. Samtliga anställda, varav de flesta var timanställda, varslades om uppsägning. De största fordringsägarna i konkursen var Almi Företagspartner och Föreningssparbanken.

Kristian Jensen har inte avslutat utredningen av konkursen, men säger till Corren att han hittills inte funnit något anmärkningsvärt.

Morgan Sehlstedt, en av delägarna i bolaget, uppger att ett nytt bolag med samma verksamhetsinriktning bildats och Föreningssparbanken har åter ställt upp som finansiär. Bolaget har fler anställda än tidigare.

För närvarande har Click Contact Center semester, men den 15 juli startar verksamheten igen. Morgan Sehlstedt uppger att man söker nya anställda via annonser i pressen.

Ett Contact center hjälper andra företag med kundkontakter, gör marknadsundersökningar, bokar kundbesök och sysslar med försäljning för andra företags räkning.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om