Han är pressansvarig på Tele 2, och han utredde i går hur det kommer sig att Ingrid Lötzke har kunnat ha en provisorisk lagning av sin telefon i ett år.
- Jag kan bara bekräfta att det är precis så här det har gått till, säger han. Men eftersom vi inte äger nätet, det är Telias, så kan vi inte göra något annat än att vidarebefordra felanmälan.
Enligt avtalet mellan bolagen har Telia fem dagar på sig att avhjälpa fel med hjälp av olika bolag som utför det praktiska arbetet.
- Problemet är att det är våra kunder det handlar om, säger Torbjörn Larsson, men vi kan inte påverka situationen.
Finns det risk att Telia inte prioriterar era kunder?
- Vi har fått indikationer om det. Vi har regelbundna möten med Telias nätbolag för att reda ut olika fall Det här ärendet är en typisk fråga att ta upp där, det kan inte accepteras.
Torbjörn Larsson har fått veta att Ingrids kabel lagades i torsdags eftermiddag.
- Tydligen en provisorisk lagning igen, suckar han.