Louis De Geers svar: "Inte vårt ansvar"

Louis De Geer får av en kund kritik för att de inte hjälpt till vid återköp av en uppskjuten konsert. "Det är arrangören man ska vända sig till", säger Liselotte Andersson, vd.

Liselotte Andersson, vd för Louis de Geer konsert & kongress i Norrköping

Liselotte Andersson, vd för Louis de Geer konsert & kongress i Norrköping

Foto: Hanna Petersson

Norrköping2021-04-15 06:00

Liselotte Andersson på Louis De Geer Konsert & Kongress känner igen problemen med biljettköpare som inte fått tillbaka sina pengar.

– Oftast är det inte vi som är arrangör. Vi är bara mellanhand. Då måste vi hänvisa till arrangören när det gäller återbetalning. Olika arrangörer har tagit olika beslut under det gångna året. De flesta föreställningar har fått ett nytt datum och kunden erbjuds att nyttja sin biljett då. Inställda föreställningar har inneburit återbetalning av biljettpengar. När det har varit vi som är arrangör har vi självklart betalat tillbaka pengar. Då är det vårt beslut.

Hon säger ändå att hon tycker att det är ett problem när kunder inte får tillbaka sina pengar. Missnöjet spiller över på Louis De Geer.

– Jag har talat med arrangörer och jag förstår att det är tufft för många, men det viktigaste är att kunderna känner att de blir väl bemötta och lyssnade på i den kontakten, säger hon.

Vad säger du om att kunder blir tveksamma till att köpa biljetter hos er i framtiden på grund av det här?

– Vi vill att alla ska känna sig trygga med sina biljettköp och hoppas att publiken känner att det är en extrem och annorlunda situation som vi går igenom nu. Det pågår diskussioner i branschen om hur detta ska hanteras i framtiden, och jag hoppas det resulterar i en lösning som passar både arrangörer och konserthus, samt att det blir tydligare för kunden vem man vänder sig till i liknande ärenden.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!