Det har gått prestige i Boxholmsost

Arla behöver sänka tonläget i striden vad gäller nedläggningen och sedermera försäljningen av anläggningen Boxholmsost.

Boxholmsost var ett starkt etablerat varumärke, menar skribenten.

Boxholmsost var ett starkt etablerat varumärke, menar skribenten.

Foto: Hedda Themner

Insändare2020-11-13 08:14
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Redan beslutet om att lägga ner tillverkningen av ”Boxholmsost” i Boxholm var enligt min mening felaktigt och ett misstag. Det var fel regionalpolitiskt, skadade Boxholms kommun och det var mycket skadligt för Arlas anseende. Boxholmsost var ett starkt etablerat varumärke och naturligtvis starkt förknippat med orten Boxholm.

Att nu ta till brösttoner i samband med verkställandet gör saken än värre. Arla borde tänka på ordspråket ”att om man har trampat i klaveret ska man hålla kvar foten, för det låter ännu värre om man drar upp den".

Konkurrens är alltid bra för vår utveckling och Arla bör släppa prestigen i den här laddade frågan.