– Jätteroligt med tanke på den resa vi har gjort med ombyggnaden och hur vi har satsat på att göra något nytt med butiken, säger Erica Halme, ställföreträdande varuhuschef.
Hon har själv jobbat inom Åhléns sedan 1998 och sett många olika förändringar. Men en sak är hon säker på.
– Jag är stolt över att jobba här. Det är ett stort företag som kan driva kampanjer eller göra en något för att jobba mer med miljövänliga produkter. Det gillar jag, säger Erica Halme.
Emma-Karin Lundström, visual merchandiser, har också ett drygt decennium bakom sig på Åhléns. Erfarenhet är viktigare än man tror i en butik.
– Det händer väldigt mycket med sortimentet. Vi ska ju sälja väldigt mycket olika saker och kunderna ställer ofta frågor. Det gör att man lär sig mycket hela tiden, säger Emma-Karin.
De beklagar givetvis nedläggningen av Åhléns-butiken i Tornby.
– Det kommer att göra att vi får fler kunder som kommer hit, men det är ändå tråkigt. Åhléns satsning på näthandel är däremot nödvändig, tror Erica Halme.
Att Åhléns i Linköpings centrum nu nomineras till årets butik betyder något för dem.
– Det visar att kunderna uppskattar oss, och många säger också att vi har god stämning här.
Flera dagar i veckan har någon avdelning en liten minivisning av någon ny produkt, och lite pep talk på morogonen, inför arbetsdagen. Så även denna morgon. Vi står en bit ifrån och jag hinner inte inte uppfatta det förrän de börjar tjoa efter produktvisningen och morgonsnacket.
– Okej, då öppnar vi för kunderna! säger Marita Wahström.
Sedan sprider personalen ut sig i varuhuset.