Med en native-artikel smälter din annons in i redaktionella innehållet med vinklar som anpassas efter klassiska nyhetsprinciper.
Här är 7 skäl till att välja native-annonsering
1. Läsaren väljer själv att klicka på din artikel via rubriken. På så sätt vet du att målgruppen tycker att ditt innehåll är intressant och ger värde.
2. Det ger en mer engagerad publik som spenderar längre tid med ditt innehåll, så att du får chansen att berätta mer ingående om det du vill säga.
3. Det stärker relationen till din målgrupp vilket bidrar till att skapa ökad synlighet för dina övriga marknadsaktiviteter.
4. Det driver konverteringar tack vare det värdefulla innehållet, exitlänkar och tydliga call to actions.
5. Det anpassas enkelt efter kanal, publik, tidpunkt och plats. Har du en verksamhet i Luleå och en annan i Västervik? Eller vill du nå ut en viss tid på året? Vi justerar efter dina behov och publicerar artikeln vid rätt tidpunkt.
6. Vi har tidningar över hela Sverige och djup kännedom om de lokala orterna. Så hjälper vi dig att skapa innehåll som anpassas efter och syns just för din målgrupp.
7. Du syns i en trovärdig kontext. Våra titlar har extremt högt förtroende bland våra läsare. Det får läsaren att släppa på garden när de tar del av ditt innehåll.
Hur skapar jag en native-annons?
NTM Content Studio jobbar med hela NTM-koncernens tidningsutbud och finns i stora delar av landet. De hjälper dig att ta fram din nästa native-annons genom att skräddarsy ditt innehåll med hjälp av stor kunskap och kreativitet. Från start till mål får du en egen dedikerad redaktör som:
Följer din kampanj under hela perioden
Tar fram ditt innehåll
Anpassar tonalitet efter målgrupp och ämne
Hittar rätt budskap
Hittar rätt vinkel för att nå målet
Ger uppföljning och statistik
Tar fram värdefulla insikter
Vill du också skapa resultatinriktad marknadsföring via en native-annons? Läs mer här.