Ett smart sätt att göra bilaffär
Att sälja sin bil ska kännas såväl enkelt som tryggt. På Rejmes Begagnat i Linköping värnar man om kundens säljupplevelse och ser till att de känner sig delaktiga i hela affären.
— Vi köper in alla typer av bilar, oavsett märke, utan något köptvång. Vi ser till att hitta rätt upplägg för varje kund och är noggranna med att vara transparanta i varje steg längs vägen, från att visa vad som kan behöva åtgärdas på bilen till hur priskalkylen ser ut, berättar Anton Holm, säljchef på Rejmes Begagnat.
Hos Rejmes är kunden delaktig i att bestämma försäljningspriset och med hjälp av en speciell process sätter de tillsammans med kunden ett marknadsmässigt trovärdigt pris. De är ständigt uppdaterade för att hålla en korrekt prisnivå på både sälj- och köpmarkanden. För dem är det viktigt att såväl säljare som köpare känner sig trygga i affären.
Tryggt med begagnat
De som arbetar på Rejmes ser inte sig själva som säljare, utan mer som rådgivare i en djungel av bilar. För dem är det ett stort ansvar att förmedla rätt bil till varje kund och det är därför viktigt att de lyssnar på kunders olika behov.
— Vi är schyssta och genuina i vårt bemötande, och jag tror det lyser igenom att vi trivs med det vi gör. Som ett bevis på det hanterar vi alla våra kunder lika, oavsett vilken bil man är intresserad av. Är man kund hos oss får man ett tryggt bemötande, hög kvalitet och god service helt enkelt, menar Anton.
Senaste året har det skett en ökning i intresset av att köpa begagnade bilar och hos Rejmes Begagnat är det inget undantag. Här kan kunder hitta begagnade bilar från de flesta bilmärken, till bra pris och med god kvalitet.
— Vi säljer endast bilar med högsta möjliga kvalitet. Innan vi tar in begagnade bilar i lager har en utbildad tekniker besiktigat bilen och kontrollerat dem på ungefär hundra punkter. Sedan lagar och byter vi det som är tveksamt eller dåligt och när vi är trygga med att bilen är i gott skick lägger vi ut den till försäljning, berättar Anton.
Ett smidigt bilägande
Men att köpa bil är inte det lättaste och det finns en hel del saker att tänka på. Därför erbjuder Rejmes Begagnad ett helhetskoncept där de kan hjälpa dig längs hela resans gång, från att ställa av din nuvarande bil till att se över skötsel av den nya.
Anton och hans kollegor är noggranna med att gå igenom bland annat bilarnas varudeklarationer, historik och tidigare service. De använder sitt eget skadecenter för att reparera eventuella skador och följer bilmärkens reperationsanvisningar så att allt går korrekt till väga. Om något mot förmodan skulle gå fel tar Rejmes Begagnat på sig ansvaret och engagerar sig i att försöka lösa det så smidigt som möjligt.
— Det ska kännas tryggt för kunden att köpa bil och de ska inte behöva oroa sig över att glömma något. Vi vill erbjuda ett smidigt bilägande och hela resan ska upplevas rolig, berättar Ida Flogén, säljare på Rejmes.
— Vi har goda garantier och generösa serviceavtal. Vi vill att kunderna ska uppleva att de får genuin hjälp i sitt bilägande och hjälper dem bland annat genom att ringa och påminna om service, erbjuda lackskydd som gör det lättare att göra rent bilen och guida i hur de ska ta hand om bilen på rätt sätt, menar Ida.
Anton fyller i:
— Vi vill göra det möjligt för våra kunder att behålla ett så bra andrahandsvärde som möjligt på bilen. Om tappet är så litet som möjligt har kunden gjort en ännu bättre affär. Ju mer du tar hand om bilen, desto mer är den värd i slutändan och vi hjälper dig med det.