Annonssamarbete med Engströms Bil

Service till fast pris

Att välja ett serviceabonnemag för din bil innebär att du får bättre kontroll över dina bilkostnader, eftersom du får en fast månadskostnad. Detta innebär också att du får bästa möjliga omhändertagande av din bil och att eventuella fel kan upptäckas och åtgärdas i god tid. Dessutom är priset kraftigt rabatterat jämfört med att betala för varje service separat.

Engströms Bil finns i Linköping, Västervik och Vimmerby.

Engströms Bil finns i Linköping, Västervik och Vimmerby.

Foto: crellephotography

Native2024-05-13 16:51
Detta är ett annonssamarbete.

Lägre pris med kraftiga rabatt.
– Ett serviceabonnemang innebär att du som kund prenumererar på service på din bil, berättar Sukru Baylan, servicemarknadskoordinator på Engströms. 

Istället för att du betalar en engångskostnad varje gång din bil ska servas delas betalningen upp till en fast, lägre månadskostnad under hela avtalstiden och du får också ett reducerat totalbelopp. Detta innebär att du som kund får bättre kontroll över dina bilkostnader och att du slipper en större klumpsumma som en service ofta innebär.

– När det är dags att serva din bil tar vi hand om din bil och våra utbildade tekniker gör allt helt enligt den ordinarie serviceplanen. Vi använder bara originaldelar, inga kopior. I vårt serviceabonnemang ingår också en mobilitetsgaranti som en extra trygghet för dig. Om du skulle få problem på vägen så ingår hjälp dygnet runt, och det kostar dig inget extra. Ibland kan bilen behöva en mjukvaruuppdatering, och det fixar vi också, säger Sukru. 

– När servicen är utförd, får du självklart en stämpel i serviceboken som ett bevis på att bilen är servad på en auktoriserad verkstad. Det ökar andrahandsvärdet på din bil.

Kolla in alla tjänster Engströms Bil erbjuder här!

undefined
Sukru Baylan, servicemarknadskoordinator på Engströms.

– Dessutom kan du som kund känna dig trygg med att din bil får bästa möjliga omhändertagande, fortsätter Sukru, och att eventuella fel kan upptäckas och åtgärdas i god tid – innan de resulterar i en stillastående bil och ännu högre kostnader.

Ytterligare en fördel, kanske den största, med ett serviceabonnemang är att priset är kraftigt rabatterat jämfört med om du betalar för sin service vid varje servicetillfälle.

Om du som kund binder dig för ett serviceabonnemang under tre år får du ett fast pris, du betalar samma summa varje månad, och är också skyddad mot eventuella prishöjningar under hela avtalsperioden.

Vad ingår i ett serviceabonnemang?
– All service ingår i enlighet med den serviceplan som är utfärdat för just din bilmodell. Även tilläggsarbeten vid planerade intervaller enligt serviceplan, till exempel tändstift, bränslefilter, luftfilter, bromsvätska och växellådsolja. 

Kan alla ha ett serviceabonnemang och vad händer om man säljer bilen?
– Alla som har en bil av våra märken, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat eller Cupra och som är mellan 0 och 8 år och som har körts max 12 000 mil vid tidpunkten för tecknandet, kan teckna vårt serviceabonnemang, berättar Sukru. Abonnemang tecknar man på 36 månader och det tillåter som mest att man får köra 4 500 mil under avtalsperioden. 

– För att teckna ett serviceabonnemang, kan du enkelt kontakta oss på Engströms. Alla kontaktuppgifter finns på vår hemsida engstromsbil.se. Du kan välja att ringa oss eller chatta med oss. Du kan också fylla i ett kontaktformulär på hemsidan så återkopplar vi. Det som passar dig som kund bäst helt enkelt, fortsätter Sukru.

– En del kunder frågar oss vad som händer om man skulle vilja sälja sin bil eller avbryta abonnemanget innan avtalstiden löpt. Det går såklart bra. Då kan man kan antingen överlåta avtalet till den nya ägaren eller avsluta avtalet i förtid. 

– Vi gör då en avräkning vilket innebär att vi justerar kostnaden för abonnemanget baserat på den återstående tiden av avtalet och i vilken utsträckning tjänsterna har använts, förklarar Sukru.

Välj specialutbildade tekniker på en auktoriserad märkesverkstad
– Vi på Engströms förstår att bilen är en viktig del av våra kunders liv. Därför är det avgörande att kunderna kan lita på oss. Det handlar om förtroende säger Jacob Svensson, verkstadschef på Engströms.

undefined
Jacob Svensson, verkstadschef på Engströms.

– Vi sätter stort värde på våra medarbetare, som inte bara är erfaren utan också kunnig om en mängd olika bilmärken och modeller, fortsätter Jacob. Våra tekniker utbildas kontinuerligt för att ligga i framkant med senaste kunskapen om de nya bilarna, så att vi säkerställer att de alltid har den senaste expertkunskapen. Det är viktigt för oss och nödvändigt för att ge våra kunder bästa möjliga service.

– Att alltid använda originaldelar och inte några kopior vid reparationer är också viktigt för kvalitén. De originaldelar vi använder är utformad och testad av våra fabriker för att möta de högsta kvalitetsstandarderna, avslutar Jacob. 

Engströms Bil

Allt på ett ställe - så livet blir lite enklare.

Vi kallar det Engströms Care4Life 

Boka på www.engstromsbil.se

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Corren.