Lite bättre, lite lyxigare, lite billigare

Sugen på en riktig shoppingupplevelse? Då får du inte missa EKO:- Stormarknads gigantiska varuhus som öppnar på Tornby handelsområde i Linköping onsdagen den 23 mars. Här mixas välkända märkesvaror från fackhandeln med utvalda produkter till stormarknadspriser - och allt är billigare än du är van vid.

Ted Berggren, koncernens vd, ser fram emot att EKO:- Stormarknad ska etableras i Linköping.

Ted Berggren, koncernens vd, ser fram emot att EKO:- Stormarknad ska etableras i Linköping.

Foto: EKO:- Stormarknad

Native2022-03-15 16:31
Detta är ett annonssamarbete.

Ett helt nytt koncept kommer till länet när EKO:- Stormarknad öppnar sin elfte sverigebutik på Tornby handelsområde i Linköping. Koncernens vd, Ted Berggren, ser fram emot att introducera det unika konceptet för Linköpingsborna.

– EKO:- för oss betyder ekonomisk. Det innebär att du handlar utvalda produkter riktigt prisvärt hos oss. Vare sig du väljer hårschampot från trendigaste frisörmärket eller schampot för en tia, eller om du väljer lyxdeodoranten med taxfreekänsla framför den med varuhusfeeling. På EKO:- hittar du alltså en helt unik kombination av märkesvaror och utvalda lågprisprodukter, säger Ted Berggren.

– Men, säger han bestämt, någon traditionell lågpriskedja är vi inte. Vi kan inte stå för att sälja varor där ett billigt pris är viktigare än produktens kvalitet. Det funkar inte för oss. Vi vill genomgående erbjuda bra varor.

undefined
Ted Berggren, koncernens vd, ser fram emot att EKO:- ska öppna i Linköping.

EKO:- Stormarknad ägs av familjen Bergendahl sedan mitten av 70-talet. Det är samma ägare som till City Gross, Glitter och Granit. Det nya varuhuset i Linköping erbjuder hela 7 000 kvadratmeter – alltså gott om plats för en riktig shoppingupplevelse.

– Vi vill att ett besök hos oss ska vara mer än ”att åka och handla” - det ska vara en upplevelse! Det är roligt och överraskande att vandra runt bland butikens olika avdelningar, som erbjuder allt från lyxig taxfreekänsla för att sedan kliva in stormarknadens utbud av exempelvis tvätt-, rengörings- och städprodukter. Det blir en upplevelse av lyxshopping och lågpris på en och samma gång.

En nyhet i samband med öppningen i Linköping är att man inlett samarbete med varumärket Maku Kitchen Life som erbjuder ett stor sortiment av allt inom köket och det dukade bordet. 

– Det finns en stor trygghet bakom EKO:-, säger Ted. Vi har koll på produkterna vi säljer och vi jobbar endast med leverantörer som följer svenska regler.

undefined
Här säljs det bland annat sådant som behövs till hemmet. Bland annat föremål från Orrefors, Kosta Boda, Fiskars och Iittala.

I samma princip bottnar valet av leksaker.

– Bara leksaksavdelningen på EKO:- är större än en vanlig leksaksbutik och har stora ytor för Disney och Lego, fast till ett lägre pris. Ungarna älskar att komma hit och älskar också vårt Godisland med lösviktsgodis till ett överraskande lågt pris, säger Ted och berättar om den kramgoa maskoten Nallvin som går hem hos barnen.

undefined
I butiken finns det saker för både stora och små. De har bland annat ett stort sortiment av LEGO.

I butiken finns det mesta. Alltifrån mode, blommor och heminredning till bakelser och tårtor. Dessutom har omkring 700 kvadratmeter stor säsongsavdelning med fokus på vår och sommar byggts upp till premiären. Och den som gillar att grilla och fixa i trädgården kommer inte att bli besviken. 

– Tidigt i höst ställer vi sedan om säsongsavdelningen till en jättelik julmarknad. Den innehåller allt som hör julen till.

undefined
Det finns ett stort utbud av kläder i butiken.

När nu butiken i Linköping öppnar sker det som ett led i EKO:- Stormarknads expansiva satsning i Sverige. Det mixade konceptet har visat sig vara framgångsrikt.

– Här finns det du söker när du vill känna dig extra fin, ha det fint hemma eller vill unna dig något gott efter shoppingen i vår Bistro & Café-avdelning. Till ett vettigt pris. Det är ett helt nytt koncept för Linköping som bäst upplevs på plats, säger Ted Berggren som ser fram emot premiären den 23 mars. 

Om EKO:- Stormarknad

Butiksyta: 7000 kvadratmeter

Antal anställda: 35

Avdelningar: Salong, Hår- och kroppsvård, Köket/dukade bordet, Rengöring, tvätt och städ, Blommor, Heminredning, Kläder, Leksaker, Konfektyr, Belysning, Mattor, Textil, Färg, Biltillbehör, Väskor, Konditori och Bistro med mera.

Antal varumärken: Massor, till låga priser

Antal varor totalt: 70 000 olika artiklar

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Corren.