Annonssamarbete med Östgötatrafiken

Byggföretaget hyllar Östgötatrafikens företagsportal: ”Supersmidigt”

Att minska på bilkörandet och i stället åka mer kollektivt är positivt både ur klimat- och effektivitetssynpunkt. Med hjälp av Östgötatrafikens företagsportal kan företagare enkelt och smidigt köpa biljetter till kollektivtrafiken i Östergötland – till både anställda och kunder.

Karl Braune, projektutvecklare på OBOS, hyllar smidigheten med Östgötatrafikens företagsportal. "När en kund köpt en bostad har jag bara loggat in på företagsportalen, lagt in vad kunden ska ha – en 365-dagarsbiljett för hela länet – och så kommer det en faktura", säger han.

Karl Braune, projektutvecklare på OBOS, hyllar smidigheten med Östgötatrafikens företagsportal. "När en kund köpt en bostad har jag bara loggat in på företagsportalen, lagt in vad kunden ska ha – en 365-dagarsbiljett för hela länet – och så kommer det en faktura", säger han.

Foto: Privat

Native2024-10-16 15:12
Detta är ett annonssamarbete.

Här kan du registrera ditt konto på Östgötatrafikens företagsportal! Enkelt och smidigt. 

Östgötatrafikens företagsportal är en tjänst som gör det enklare för företag att erbjuda sina medarbetare eller kunder att resa med kollektivtrafik. Genom portalen kan företag enkelt köpa och administrera biljetter, vilket underlättar för dem att främja hållbart resande inom regionen.  

Ger 365-dagarsbiljetter till sina kunder

Ett företag som har tagit del av denna tjänst är byggkoncernen OBOS, som har använt företagsportalen när de köpt 365-dagarsbiljetter för att ge till bostadsköpare i ett projekt i Vikingstad. 

– Vi vill främja till hållbart resande och det här bostadsområdet ligger nära en pendelstation. Då såg vi ett mervärde i att få kunderna att resa mer klimatsmart, säger Karl Braune, projektutvecklare på OBOS.  

undefined
OBOS erbjöd sina kunder i ett projekt i Vikingstad ett årskort på Östgötatrafiken, vilket har varit väldigt uppskattat. "Vissa har till och med frågat om de kan få två årskort", säger Karl Barune.

Genom Östgötatrafikens företagsportal kunde OBOS på ett smidigt sätt hantera årskorten för alla sina kunder.   
– När en kund köpt en bostad har jag bara loggat in på företagsportalen, lagt in vad kunden ska ha – en 365-dagarsbiljett för hela länet – och så kommer det en faktura. Supersmidigt! Jag behöver inte göra alla köp på en gång och slipper hantera en massa olika kvitton, säger han. 

Initiativet har varit populärt bland OBOS kunder.

– Jag tror att personer som inte pendlat tidigare har börjat göra det nu. En av de stora fördelarna med detta är att våra kunder utan kostnad får testa på hur det är att resa mer kollektivt. Jag hoppas och tror att det har skapat en rutin för dem att fortsätta med det även efter det första året, säger Karl Braune. 

undefined
Att resa kollektivt i stället för att köra bil är bra för både miljön och effektiviteten, och med företagsportalen försöker Östgötatrafiken underlätta för företag att låta sina anställda och kunder resa kollektivt.

"Vi har minskat tjänsteresorna i privata bilar med 50 procent och gått från i princip noll till 1300 kollektivresor på mindre än ett år", säger en kund som använder sig av Östgötatrafikens företagsportal. Läs mer om det populära verktyget här.

”Smidigt och enkelt” 

Sammanlagt har 22 familjer i OBOS-projektet i Vikingstad fått en 365-dagarsbiljett och Karl Braune tror att det här är något som skulle vara användbart även för andra typer av företag.  

– Att inte fler gör det tror jag är för att de inte känner till företagsportalen. Som företagare är det ett smidigt system, enkelt att förstå och klockrent att få allt på faktura, konstaterar han. 

Här kan du registrera ditt konto på Östgötatrafikens företagsportal! Sedan är det bara att köpa och skicka biljetter till anställda eller besökare. Enkelt och smidigt. 

Företagsportalen

Företagsportalen gör det enkelt att resa kollektivt. Kunder och anställda slipper krångliga betalningar, samtidigt som företaget får en effektivare hantering av resor och fakturor. Dessutom kan anställda utnyttja restiden bättre – till exempel för att vila eller arbeta. De slipper även tänka på parkering och andra bilrelaterade problem.

Företaget får dessutom årlig miljörapport. 

Biljetterna kan kunden/den anställda köpa direkt via appen, eller så kan en administratör köpa biljetter och skicka dem till medarbetarnas app eller reskort.

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Corren.