Annonssamarbete med Bilbörsen Linköping

Därför är Bilbörsen en av Linköpings ledande billeverantörer

Bilbörsen i Linköping har i över tjugo års tid levererat förstklassig service till sina kunder. ”Vid tillfällen där andra ser problem ser vi i stället möjligheter”, berättar Kim Hansson.

 En del av strömförsörjningen på Bilbörsen kommer från egenproducerad el.

En del av strömförsörjningen på Bilbörsen kommer från egenproducerad el.

Foto: Öst Media

Native2022-03-28 16:01
Detta är ett annonssamarbete.

Under årens gång har Bilbörsen vuxit i rasande fart och bara sedan 2019 har de dubblat antalet anställda. Nu har de dessutom, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda utmärkelsen Årets Kia-återförsäljare i Sverige. 

— Det är minst sagt en häftig och rolig tillväxtresa vi gjort. En stor del av vår framgång beror på att vi alltid vågat satsa och aldrig bromsat. Vi har arbetat in en företagskultur där hårt arbete lönar sig, men också att vi gör det med en stor portion glädje – en glädje som vi märker smittar av sig på våra kunder, berättar Christian Fornell som började på Bilbörsen 2005 som bilsäljare. Nu är han bilmarknadschef och trivs minst lika bra som han gjorde när han började sjutton år tidigare. 

undefined
— Samhället förändras och våra kunder vill förändras med det. KIA har i många år legat i framkant när det kommer till utveckling och vi har erbjudit elbilar från dem sedan 2015, berättar Christian Fornell, bilmarknadschef på Bilbörsen.

En stor del av Bilbörsens positiva utveckling de senaste åren har varit att de legat i framkant när det kommer till elektrifierade bilar. Idag är elbilar mer aktuellt än någonsin och miljömedvetenhet har blivit alltmer viktigt för gemene kund som själva vill göra vad de kan för en mer hållbar framtid. Tekniken i elbilarna har uppdaterats och idag kan vissa elbilar laddas på mycket kortare tid än tidigare. Nu är även infrastrukturen mer redo.

— Samhället förändras och våra kunder vill förändras med det. Kia har i många år legat i framkant när det kommer till utveckling och vi har erbjudit elbilar från KIA sedan 2015. På så sätt har vi både kunskap och erfarenhet inom området och kan hjälpa våra kunder att hitta en trygg elbilslösning som passar just dem, berättar Christian. 

undefined
En del av strömförsörjningen på Bilbörsen kommer från egenproducerad el.

Den 23 oktober 2021 kom Kias nya, helt eldrivna bil EV6. Redan innan Bilbörsen kunnat visa bilen fysiskt hade ordertecknandet tagit en rejäl fart. Idag är efterfrågan på EV6:an väldigt hög och bättre ändå blev det när bilen framröstades till Årets bil 2022 i Europa.

— Det är en spännande utveckling vi står inför de kommande åren. Redan 2024 kommer hela modellutbudet från Kia att vara elektrifierat. Nu till sommaren lanserar även Subaru sin första elbil Solterra och vi har redan sålt den första, säger Christian. 

undefined
— Att hitta lösningar till våra kunder och värna om hög kundnöjdhet är det allra viktigaste för oss, i alla lägen, menar Kim Hansson, servicemarknadschef på Bilbörsen.

Med siktet inställt på att kunder inte ska behöva åka till flera olika ställen för att få hjälp erbjuder Bilbörsen idag allt under samma tak. 

— En helhetslösning är ett vinnande koncept för såväl våra kunder som för oss. Vi erbjuder alltifrån rutbyten, bilvård, däck, biluthyrning och service till nya och begagnade bilar. Vi har sett till att vi alltid har rätt person på rätt plats för att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt., berättar Kim och fortsätter: 

— Vi märkte tidigt i våra kundundersökningar att vi alltid får väldigt många svar – våra kunder gillar att tycka till om Bilbörsen. I och med detta såg vi även att vi har hög kundnöjdhet i alla kategorier. Med det sagt är vi även noggranna med att göra en intern uppföljning om en kund lämnat en låg bedömning, för att se vad som blev fel och hur vi på bästa sätt kan rätta till det.

undefined
För andra året i rad har de vunnit priset Årets KIA-återförsäljare i Sverige.

— Vårt fokus ligger alltid hos kunden. Vid tillfällen där andra ser problem ser vi i stället möjligheter. Att hitta lösningar till våra kunder och värna om hög kundnöjdhet är det allra viktigaste för oss, i alla lägen, menar Kim Hansson som snart varit med i tjugotvå år. Idag titulerar han sig som servicemarknadschef. 

Christian fyller i: 

— När en affär avslutas, avslutas inte relationen med kunden. Vi bygger långsiktiga relationer och ger våra kunder en personlig service med längre perspektiv. Med kontinuerlig kontakt lär vi känna våra kunder och håller oss uppdaterade om vad som händer i deras liv. Har de fått barn, köpt hund eller börjat pendla till jobbet? Då hjälper vi dem att se över sitt bilval efter vad som passar deras livssituation där och då. 

Vill du veta mer?

Bilbörsen i Linköping är återförsäljare och auktoriserad serviceverkstad av Kia och Subaru. 

Grundat: 1996
VD: Max Hansson
Antal anställda: 51st
Omsättning: cirka 550 miljoner

Adress
Tjälvegatan 2 (Mörtlösa Handelsområde)
582 78 Linköping

Telefon
013-13 90 96

E-post
forsaljning@bilborsen.com
ekonomi@bilborsen.com
service@bilborsen.com 

Öppettider Försäljning
Måndag - fredag: 9 – 18
Lördag: 10 – 15
Söndag: 12 - 15

Öppettider Reservdelar
Måndag - fredag: 7 - 16

Verkstad
Måndag - fredag: 7 - 17

AVIS biluthyrning
Måndag - fredag: 7 - 16

Karta: Bilbörsen Linköping AB
Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Corren.