LivesÀndningar - frÄgor och svar

Varje Är sÀnder vi mÀngder med livesport och andra evenemang pÄ vÄra sajter. HÀr fÄr du svar pÄ de vanligaste frÄgorna kring dessa sÀndningar.

Tv, streaming & radio 17 februari 2021 13:08

Jag har papperstidningen, dÄ borde vÀl detta ingÄ?

– SjĂ€lvklart. Det enda du behöver göra dĂ„ Ă€r att koppla din prenumeration till ditt konto. HÄR kan du lĂ€sa hur man gör. 

Jag har prenumeration Premium Digital, dÄ borde vÀl detta ingÄ?

– Ja, livesĂ€nd sport ingĂ„r i alla paket förutom Bas Digital. Vill du uppgradera frĂ„n Bas Digital till en annan prenumeration kontakta KundtjĂ€nst.

HÀr kan du se vad som ingÄr i de olika nyhetspaketen.

Hur gör jag om jag glömt mina inloggningsuppgifter?

– Du loggar in med din mailadress eller ditt mobilnr tillsammans med ditt personliga lösenord. Har du glömt ditt lösenord klickar du pĂ„ "glömt lösenord" för att Ă„terstĂ€lla det. Följ instruktionerna pĂ„ skĂ€rmen.

Om jag ej Àr prenumerant, hur gör jag dÄ?

– Enkelt! Du gĂ„r bara in via denna lĂ€nk och köper en prenumeration.

Jag har en prenumeration som jag vill dela med andra, gĂ„r det?  

– Du kan dela din prenumeration och tjĂ€nster till de som bor i samma hushĂ„ll. Gör det hĂ€r.

Hur fÄr man hjÀlp om det strular?

– VĂ„rt kundcenter har öppet vardagar 8-15. Dit kan man skriva eller ringa. För att vara helt pĂ„ den sĂ€kra sidan, kolla sĂ„ att du kan logga in i god tid innan matchen börjar. HĂ€r Ă€r direktlĂ€nken till vĂ„r kundservice.

Hur fÄr man bilden frÄn sin telefon eller dator till sin stora TV?

– För att kunna se vĂ„ra livesĂ€ndningar pĂ„ din TV behöver du antingen en Chromecast, Apple TV eller en HDMI-kabel mellan din dator och TV. All info hittar du hĂ€r.  

SÀndningen "laggar" eller har dÄlig bildkvalitet pÄ min enhet, vad kan jag göra?

– Se till att du sitter pĂ„ en stabil och snabb uppkoppling. Vi rekommenderar minst 5 mbit nedströms, och du kan enkelt kontrollera din hastighet via Bredbandskollen

För att undvika problem se till att ingen annan i hushÄllet sitter pÄ samma nÀtverk och tar upp bandbredden. Det kan Àven hjÀlpa att starta om router/modemet vid problem.

Har du en dator rekommenderar vi en nÀtverkskabel istÀllet för WiFi.

SĂ„ jobbar vi med nyheter
 LĂ€s mer hĂ€r!

Ämnen du kan följa