Du bjuds in till nyhetsprogram, debattprogram och du får utrymme i alla medier långt utanför din lilla bubbla.
Då kan du utan att tveka till exempel utse Sveriges fulaste stad som Arkitekturupproret gjorde nyligen när de slog fast att Borlänge är höjden av fulhet. Det är inte helt enkelt att reda ut vad Arkitekturupproret står för men grunden i deras existens är en kritik mot modern arkitektur och att de vill att nybyggnation idag ska låna mer drag av klassisk arkitektur som den såg ut vid förra sekelskiftet. Inget konstigt i sig och en åsikt som såklart kan vara intressant och relevant precis som att man kan hävda att Arkitekturupproret ägnar sig åt nostalgi, pastischer och illa dold nationalromantik. Fast det är egentligen en annan diskussion.
Konstigare är genomslaget som en Facebookgrupp med cirka 35 000 följare och en omröstning där blott 6 666 personer deltog (högst oklart hur många av dem som faktiskt varit i Borlänge) kan få i det svenska medieflödet och debatten. Det är helt enkelt ännu ett bevis på hur förhållandevis små åsiktsbubblor i sociala medier tillåts styra och sätta agendan och i slutänden påverka beslut.
Välkommen du sköna nya värld och bered dig på en framtid med nya röststarka grupper som kräver att bli tagna på allvar och som betraktar sin åsikt som något som alla i grund och botten håller med om.
Vi kan snart vänta oss ett kraftfullt utspel från Facebookgruppen "Vi som gillar julmust". Med sina hela 267 497 följare är de närmast att betrakta som en majoritet med möjlighet att bilda regering. Ett krav om julmust i alla butiker året om och förbud mot alla andra läskedrycker är inte orimligt.
TV4 kommer att få mycket svårt att få det att gå ihop ekonomiskt i framtiden. När Facebookgruppen "Vi som tycker att TV4 har för mycket reklam" (gillas av 90 013 personer) mobiliserar styrkorna lär ingen kunna stå emot och kanalen gör nog bäst i att börja undersöka nya finansieringsmodeller innan stormen drar igång.
Risken, eller chansen om man så vill, att de nya EU-mopederna försvinner är också stor. Gruppen "Vi som älskar gamla mopeder" och de 38 314 följarna jobbar målmedvetet med att prisa de gamla klassikerna. Snart kan deras vision om att gatorna fylls med stilrena Puch Dakotas och Züdapps med pungkrossartank vara verklighet.
Det lurar en matrevolution i kulisserna. Gruppen "Crock Pot Sverige - vi som slökokar" (27 828 följare) sjunger långkokets lov och kan de bara enas om recepten är snabbmaten snart ett minne blott. Mat som inte fått stå och puttra i åtminstone ett dygn är inte längre att betrakta som värdig människoföda.
Den trendkänsliga kan också förutse nästa trend. En bubblare i bubbellandet är "Vi som gillar stenkakor". De har bara 802 medlemmar än så länge men den som kan analysera medieutvecklingen förstår såklart att nästa steg efter vinylskivans starka återkomst kommer att bli en renässans för stenkakan. Den som vill vara helt rätt sitter snart och lyssnar på sin nytillverkade vevgrammofon i en nybyggd stenpastisch och önskar att det var 1901.