För den här konstnären har ljuset, eller kanske snarare olika sätt att framställa ljusfenomen, stor betydelse. I en del verk förekommer ljuskaskader, vilka kastas uppåt eller åt sidorna. Ljuset är inte transparent, utan innesluts som i en kropp.
I ett annat sammanhang uppstår det här fysiska, vita skenet direkt ur en mindre ö. Det lockar omedelbart med sig allt runtomkring, förstärker färger, markerar linjer. Med andra ord är det här ljuset inte särskilt finkänsligt anlagt. Istället frigörs det som via en krevad. Det blir inte enbart ett ljusflöde, utan även en annan, mer handfast påverkan på det närliggande.
Några målningar visar upp en helt annan ljusskapelseideologi. Då handlar det om en försynt, långsam övergång från ett mörkare stadium. Ljuset är diffust och bilderna mer meditativa. Det händer just ingenting, vilket möjligen kan bidra till att inte trötta betraktarens ögon. Däremot finns en risk att helheten efterhand kan uppfattas som en del av en inredningsidé.
En tredje kategori bilder beskriver ett psykologiskt spel mellan två eller flera individer. De framställs som silhuetter. Deras poser och placering i förhållande till varandra får därför bjuda in till funderingar över situationerna.