Publiksuccé på nya festivalen

Den nya festivalen Where's the music blev en publiksuccé direkt.

Lockade många. Hoffmaestro i Flygeln på Where's the music? i Norrköping.

Lockade många. Hoffmaestro i Flygeln på Where's the music? i Norrköping.

Foto: Olof Ohlsson

Festival2015-02-16 13:41

Nära 4 700 biljetter såldes och över 400 branschdeltagare var på plats.

Det var nöjda miner från arrangörerna redan under lördagens festivalavslutning och på måndagen presenterades så publiksifforna.

Det totala antalet sålda biljetter landade på 4 689 stycken, samtidigt som 410 delegater besökte festivalen och de två konferensdagarna.

Arrangerande FKP Scorpios vd Folkert Koopmans var mycket belåten med siffrorna.

– Vårt mål var dels att introducera nya talangfulla artister för en större publik - men vi ville också ta upp aktuella frågor, forskningsfrågor och kreativa tillvägagångssätt av vår verksamhet och erbjuda en plattform för diskussion, utbyte och med ett omfattande och innehållsrikt konferensprogram skapa samarbete. Det har vi redan lyckats med under den första upplagan, säger han i ett pressmeddelande.

– Jag är särskilt glad över att så många branschföreträdare och kollegor från hela världen kom till festivalen. Konferensen var också en riktigt spännande, livlig och intressant del av Where’s the Music, säger Folkert Koopmans.

Under Where's the musics tre dagar hölls sammanlagt 144 konserter på 10 spelställen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!