Ingång 64 på US - adressen som försvann

Linköping2012-09-13 06:36
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Färdtjänsten är ett hett diskuterat och kritiserat ämne, med all rätt. Det nya system som Samres AB införde i somras har inneburit mycket strul. Det som skulle bli så mycket bättre.

Fredagen den 7 september ringde jag för att beställa resan till onsdagen därpå då jag skulle till läkaren. Svaren på proverna jag tagit tidigare i år hade kommit och nu hade jag fått en kallelse till ingång 64 på US. Den adressen visades sig dock inte finnas. När jag ringde för andra gången samma kväll fanns adressen på kartan men systemet tog den inte. Alltså uppstod det problem. Hur skulle jag komma till läkaren? Helgen gick och jag fortsatte småbråka med Samres. Måndagen kom och nu sa personalen i Senegal att eftersom jag "påstod" att adressen fanns så skulle de ta upp fallet. Mitt tålamod var slut. Tiden var knapp nu. Jag var orolig för vad proverna visade. Dessutom skulle jag även vara orolig för att ta mig till läkaren. Nej, så fick det bara inte gå till. Varför testade man inte det nya systemet innan det togs i bruk? Forna adresser finns helt plötsligt inte.

Det slutade i mitt fall med att min man var tvungen att ta ledigt från sitt jobb för att köra mig till ingång 64. Kära politiker, det är ert ansvar att se till att sådant inte inträffar. Nå vad gör ni?