Vårt mål är att alla våra kunder ska hitta rätt

Vi förstår att flera av våra resenärer tycker att det är mycket information att ta till sig kopplat till vårt nya biljettsystem.

Det dras inga nya biljetter från kortet om du redan har en giltig biljett aktiverad, menar skribenten.

Det dras inga nya biljetter från kortet om du redan har en giltig biljett aktiverad, menar skribenten.

Foto: David Einar, Östgötatrafiken

Insändare2020-09-25 06:24
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på "Varför har man inte utgivit en enkel beskrivning?":

Extra svårt blir det ju när pandemin tyvärr hindrat oss från att genomföra flera av våra inplanerade informationsträffar. 
 

Vårt mål är att alla våra kunder ska hitta rätt i det nya systemet och därför rekommenderar vi alla som har frågor att ta en direkt kontakt med vår kundtjänst på 0771-21 10 10 där man kan få tydlig och anpassad information utifrån sina specifika behov. 

Biljettläsarna ombord på våra fordon ger, precis som de tidigare biljettläsarna, en tydlig signal och grönt ljus vid giltig biljett och en annan signal och rött ljus om det saknas biljett på kortet. 

Du kan tyvärr inte få uppgift om antal biljetter på kortet via biljettläsaren. Detta kan du ta reda på antingen genom att ringa kundtjänst på 0771-21 10 10 eller besöka vårt kundcenter, något av våra försäljningsombud eller en biljettautomat. Har du tillgång till dator finns uppgiften på vår webbplats.

Det dras inga nya biljetter från kortet om du redan har en giltig biljett aktiverad. Därför kan man heller inte aktivera flera enkelbiljetter vid ett och samma tillfälle.

Välkommen att ta kontakt direkt med oss för ytterligare svar på dina frågor.