Obefintligt förtroende för oss pensionärer

Jag har inga problem att betala servicen direkt, men nu byter jag serviceställe, skriver en pensionär.

Jag har inga problem att betala servicen direkt, men nu byter jag serviceställe, skriver en pensionär.

Foto: Anders Wiklund/TT

Insändare2023-09-22 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag fick nyligen en förfrågan om jag ville ha ett Toyota-kort med en del förmånliga erbjudanden som jag nappade på. Fick genast avslag på grund av för låg pension. Jag köpte en bil av dem kontant för två år sedan, men är inte betrodd att dela upp betalningen av servicen på fyra månader. 

Jag har absolut inga betalningsanmärkningar och min fru har dessutom mycket högre pension än jag. Jag har inga problem att betala servicen direkt, men jag byter serviceställe och tror många pensionärer i samma situation aktar sig för att bli kunder på sådana här företag. Förtroendet för en genomsnittlig pensionär verkar tyvärr vara obefintligt hos många företag.